پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2396

1401-01-19/08:13:00

محمدی: آمادگی روانی رمز موفقیت کشتی در مسابقات جهانی نروژ بود

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: مهمترین رمز موفقیت تیم کشتی ایران در مسابقات جهانی، آمادگی روحی روانی بود که نتایج بسیار درخشانی را رقم زد. […]

محمدی: آمادگی روانی رمز موفقیت کشتی در مسابقات جهانی نروژ بود

«سیدمراد محمدی»  در زمینه عملکرد کشتی آزاد ایران در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت کلی ارزیابی کنیم باید بگویم که ملی‌پوشان رشته آزاد عملکرد درخشانی داشتند و مصداق آن نیز مسابقات جهانی نروژ بود.

وی ادامه داد: تیم ایران در المپیک توکیو آن‌گونه که اهالی کشتی انتظار داشتند نتیجه نگرفت و شاید این به خاطر باخت ۱۵ ثانیه پایانی حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور بود که نتایج دیگر ملی‌پوشان را نیز تحت تاثیر قرار داد. کادر فنی نیز زحمات زیادی کشید اما مشکلاتی هم وجود داشت.

دارنده مدال برنز الپیک ۲۰۰۸ پکن اظهار داشت: اخباری از اختلاف بین غلامرضا محمدی و علیرضا دبیر منتشر شد اما من از متن اتفاقات دور بودم و نمی‌توانم تایید کنم. شاید دبیر به خاطر اینکه خود یک قهرمان بوده توصیه‌هایی داشته اما مربی دوست دارد مستقل باشد چون در پایان تنها سرمربی است که باید پاسخگوی نتایج تیم باشد.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد پیکارهای جهانی سال ۲۰۰۶ گوانگژو ادامه داد: بعد از بازی‌های المپیک و تغییر کادر فنی یک شوک به تیم کشتی آزاد وارد شد. پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ در فاصله کوتاهی از المپیک برگزار شد. فشار زیادی بر روی تیم وجود داشت، اما آنچه مهم به نظر می‌رسید آمادگی روانی تیم بود. نفرات به خوبی آماده شدند و این رمز موفقیت کشتی آزاد و فرنگی در اسلو بود. البته من نمی‌توانم زیاد درباره کشتی فرنگی نظر بدهم چون اطلاعات دقیقی از این رشته ندارم.

وی در زمینه انتخابی‌های تیم ملی نیز افزود: برخی از اهالی کشتی به انتخابی‌های فدراسیون انتقاد دارند اما واقعیت این است که بهترین‌های کشتی ایران در ۲ رشته فرنگی و آزاد راهی توکیو و اسلو شدند.

مبارزه حسن یزدانی با تیلور از دیگر مباحث مورد نظر محمدی بود. وی در این زمینه گفت: یزدانی و تیلور از بزرگان کشتی جهان هستند و رقابت آنان راحت نیست. این ۲ برای کسب افتخارات بیشتر تلاش خواهند کرد و برد و باخت نیز حاصل کار آنان است. اگر در المپیک در ۱۵ ثانیه آخر آن اتفاق رخ نمی‌داد بدون شک اکنون یزدانی مرد طلایی ایران در المپیک بود اما حریف نیز کشتی‌گیر کوچکی نبود. یزدانی در نروژ به خوبی او را کنترل کرد و در نهایت موفق به کسب پیروزی شد. این پیروزی بسیار مهم بود.

دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در پاسخ به سوالی که آیا او نیز در زمان کشتی رقبای جدی و گربه سیاه داشته است گفت: بله در بسیاری از وزن‌ها این اتفاقات قابل پیش‌بینی است و زمانی من و کوینتانای کوبایی رقابت سختی داشتیم. همچنین رقبای روس من خیلی چغر بودند. یک رقیب اوکراینی به نام «واسیلی فدروشین» نیز داشتم که هشت بار کشتی گرفتیم که سهم هر کدام چهار برد بود.

وی اضافه کرد: در سال‌هایی که من در کشتی بودم دوران تغییر نسل بود و بسیاری از بزرگان این رشته با کشتی آزاد وداع کردند و من در برخی از رقابت‌ها مانند قهرمانی جهان و المپیک ۲۰۰۸ پکن تک مدال ایران را کسب کردم. البته در آن دوران کشتی‌گیران خوبی مانند مهدی تقوی و میثم مصطفی جوکار نیز حضور داشتند که بعدا عناوین زیادی کسب کردند. تمام تلاشم را انجام دادم که بتوانم همیشه مفید باشم.

ارسال دیدگاه