پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3416

1403-01-16/15:05:00

برای دومین بار؛ هادی رضایی کاندیدای ورود به تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال شد

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران برای دومین سال پیاپی نامزد ورود به تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال شد. […]

برای دومین بار؛ هادی رضایی کاندیدای ورود به تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال شد

 تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال (IVHF) نامزدهای ورود به تالار افتخارات را معرفی کرد که در بین آنها نام هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان یکی از دو شخصیت برجسته در بخش «پارا والی» دیده می‌شود.

در بین نامزدها، بازیکنان زن و مرد والیبال داخل سالن، بازیکنان والیبال ساحلی، مربیان، مدیران مؤثر و بخش پاراوالیبال انتخاب شده‌اند و اسامی آنها جهت رأی‌گیری اعلام شده است.

بر همین اساس در بخش پاراوالیبال، هادی رضایی از ایران و «بری کوزنر» رئیس سابق فدراسیون جهانی والیبال نشسته، به عنوان ستون‌های رهبری و برتری در این ورزش حضور دارند و به عنوان نامزدهای ورود به تالار مشاهیر بین‌المللی معرفی شده‌اند که در این رأی‌گیری شرکت دارند.

پس از پایان رأی‌گیری، ۶ نامزد برتر برای انتخاب نهایی در فهرست رسمی کمیته انتخاب ورود به تالار بین‌المللی مشاهیر والیبال قرار خواهند گرفت.

سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال نشسته در معرفی هادی رضایی که سال قبل نیز نامزد ورود به تالاهر مشاهیر بود، عنوان کرده که او به عنوان یک چهره شاخص در مربیگری، همواره تخصص و تعهد بی‌نظیری را به نمایش گذاشته است. رضایی با سابقه درخشان مربیگری که با افتخارات و پیروزی‌های متعدد مشخص شده، خود را به عنوان یک نیروی راهنما برای ورزشکاران مشتاق ثابت کرده است. سطح مربیگری او نه تنها قهرمانانی را تولید کرده است، بلکه فرهنگ خاص خود را در جامعه پاراوالی نیز پرورش داده است.

«لوری اوکیمورا» رئیس فدراسیون جهانی والیبال نشسته در این باره عنوان کرد: هر رأی در شکل دادن به میراث ورزش ما اهمیت دارد. رضایی و کوزنر روح پارا والی جهانی را به تصویر می‌کشند و حضور آنها در تالار مشاهیر، گواهی بر تأثیر ماندگار آنها در جامعه جهانی خواهد بود.

وب سایت سازمان جهانی پاراوالیبال در اشاره به سوابق و افتخارات هادی رضایی به این نکته اشاره کرده است که وی از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۲۰ در هر دوره از بازی‌های پارالمپیک موفق به کسب یک مدال چه در کسوت ورزشکار و چه در کسوت مربی شده است و در این خصوص به کسب ۳ نشان طلا از بازی‌های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلونا و ۱۹۹۶ آتلانتا، در کسوت ورزشکار اشاره شده است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که هادی رضایی از سال ۲۰۰۰ به عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت حرفه ای خود در پاراوالیبال را دنبال کرد و به عنوان سرمربی تیم ملی نیز موفق به کسب ۴ نشان طلا از بازی‌های پارالمپیک سیدنی، پکن، ریو، توکیو و نیز ۲ نشان نقره از بازی‌های پارالمپیک آتن و لندن شده است.

تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال، یک سازمان خصوصی مستقل است که به افتخارات مختلف رشته والیبال در سطوح مختلف از آماتوری تا حرفه ای در شاخه‌های مختلف می‌پردازد و به منظور احیای تاریخ والیبال در جهان هر ساله تعدادی از برترین‌های این رشته را در شاخه‌های مختلف معرفی می‌کند.

تاکنون در موزه تالار مشاهیر ۱۵۰ چهره شاخص از ۲۵ کشور معرفی شده‌اند و هر ساله هزاران نفر از این موزه دیدن می‌کنند و شهرت آن به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت سالانه برای افراد خاص و تأثیر گذار در این رشته است. البته هیچ شخصی از ایران تاکنون نتوانسته به این تالار ورود پیدا کند. مقر این موزه در ایالت ماساچوست آمریکا، زادگاه رشته والیبال قرار دارد.

ارسال دیدگاه