پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3358

1402-11-10/23:06:00

جمالی نژاد: کارگروه کم آبی را فعال کردیم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: کارگروه کم آبی فعال کردیم و برای هر استان سندی تهیه شده است. […]

جمالی نژاد: کارگروه کم آبی را فعال کردیم

مهدی جمالی نژاد، در اولین کنگره ملی پایداری محیط زیست بر پایه مدیریت هوشمند منابع آب گفت: منابع طبیعی مثل آب و نیرو و.. علاوه بر اینکه ارزشمند هستند یک سری مخاطراتی هم دارند بحث حاشیه نشینی آلودگی خاک، نشست زمین و… که باید لحاظ کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم استفاده از فناوری‌های نوین که بسیار مؤثر است.

جمالی نژاد ادامه داد: در گذشته که شهردار اصفهان بودم و اولین شهری بود که مرکز فناوری مدیریت شهری راه اندازه کرده بود ما در حوزه شهری با یک معماری کاملاً آگاهانه به کار گیری فرم پایدار سازگار با فرهنگ اقلیم و… داشتیم دور شدن از دانش برون کار دستمان می‌دهد وقتی بحث قنات و بادگیرها می‌شود خیلی از آنها دور شده‌ایم.

وی افزود: با همکاری وزارت نیرو و وزارتخانه‌های دیگر در بحث آلودگی هوا در کلان شهرها تهران، اصفهان، مشهد و… جلسات هفتگی و مستمر انجام می‌دهیم و اتفاقات خوبی در این جلسات افتاده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در بحث آلودگی هوا؛ ارائه طرح برنامه‌های عملیاتی، در بحث نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها ورود کردیم، خرید واگن و اتوبوس، توافق ۴ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: کار گروه کم آبی فعال کردیم و برای هر استان سندی تهیه شده است؛ امیدوارم شهرداران و دهیاران و کسانی که تصمیم ساز هستند به جد ورود کنند و همراهی کنند اگر حضور پررنگ دستگاه‌ها را داشته باشیم بهترین‌ها در حوزه کم آبی کسب می‌کنیم.

ارسال دیدگاه