پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3210

1402-06-14/15:24:00

همه دروس با امتحانات نهایی سنجیده شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم امتحانات برخی از دروس را نهایی برگزار کنیم، ارزش برخی از دروس را از بین می بریم. لذا پیشنهاد می‌شود امتحان همه دروس به صورت نهایی برگزار شود. […]

همه دروس با امتحانات نهایی سنجیده شود

 هزار و سی و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: تهیه گزارش از وضع دروس عمومی در مدارس کشور و توجه جدی به کیفیت و اثربخشی آنها و… بیان کردند.

در این جلسه وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش با طرح چند سوال گفت: دیپلم آموزش عمومی به مثابه چیست؟ آیا تصدیقی برای ورود به دانشگاه و یا گواهی داشتن چند مهارت برای زندگی؟ اگر بخواهیم شش ساحتی عمل کنیم آیا برنامه‌های آموزشی ما برای شش ساحت آماده شده است؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستور کار شورای عالی اضافه کرد: اگر بخواهیم امتحانات برخی از دروس را نهایی و برخی را غیر نهایی برگزار کنیم با این کار ارزش برخی از دروس را از بین می بریم. لذا پیشنهاد می‌شود امتحان همه دروس به صورت نهایی برگزار شود.

صحرایی اظهار کرد: آیا می‌توان فرآیند سنجش را از آموزش جدا کرد؟ سنجش جزئی از آموزش است و هر جا سنجش استاندارد باشد آموزش را متحول می‌کند. باید از طریق سنجش از آموزشی که در مدارس ارائه می‌شود بازخورد گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آیا تاکنون از آزمون‌هایی که برگزار شده برای ارتقای آموزش و پرورش بازخوردگیری شده است؟ تصریح کرد: تأثیر سنجش بر ارتقای کیفیت، جهت دهی، کمیت آموزش و خیلی از مسائل دیگر آموزشی را می‌توان مشخص کرد.

وی با اشاره به توجه جدی به افزایش کیفیت آموزش و پرورش در مدارس دولتی ابراز داشت: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و آزمون جز لاینفک آموزش است و نباید آن را برای دانش آموزان سخت کرد.

ارسال دیدگاه