پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3200

1402-06-04/22:11:00

وزیرتعاون: ثبت ۷۲۸ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در کشور یک درصد کاهش یافت. […]

وزیرتعاون: ثبت ۷۲۸ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته در کشور

صولت مرتضوی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گلستان در گرگان از ثبت سالانه ۶۷۰ هزار بیمه اجباری جدید در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: براساس گزارش سامانه رصد در پنج ماه گذشته ۳۸۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در کشور یک درصد کاهش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم تعاون در اقتصاد کلان کشور بین پنج تا ۶ درصد است، گفت: طبق هدفگذاری که کردیم باید به بیست و پنج درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به فعالیت ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش تعاونی کشور قرار گرفته است.

مرتضوی اظهار کرد: در دهه گذشته وضعیت اشتغال از شرایط مطلوبی برخوردار نبود اما با تدابیری که دولت سیزدهم اندیشید سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درآمد نفتی ما در دولت قبل به حداقل رسیده بود و درآمدهای ارزی ما نامناسب بود و نگاه دولتمردان نیز در قوه مجریه نگاه به اخم و لبخند بود و دیپلماسی ما اخم لبخند غرب بود و وقتی می‌پرسیدیم چرا هوای خوزستان و چرا آب گلستان اینگونه است بیان می‌کردند که باید به سمت توافق برویم.

مرتضوی با بیان اینکه دیپلماسی ما به گونه‌ای بود که بالغ بر ۸ میلیارد دلار منابع ما را غرب بلوکه کردند و هر ایرانی که در کشورهای دنیا مستقل زندگی می‌کرد به جرم دور زدن تحریم‌ها بازداشت می‌کردند ادامه داد: در این شرایط شخصیتی دلسوخته و عاشق ملت پا به عرصه گذاشت و من می گویم صندوق بدهکار را دولت سیزدهم تحویل گرفته بود.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث سیاست خارجی ۱۵ سال به دنبال عضویت در شانگ‌های بودیم ولی در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی عضو گروه شانگ‌های شد و در دو روز گذشته نیز عضو بریکس شدیم.

ارسال دیدگاه