پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2970

1401-12-27/17:50:00

رشد ۹ برابری حدنگاری اراضی زراعی در مقایسه با سال گذشته

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رشد ۹ برابری حدنگاری اراضی زراعی در کشور در مقایسه با سال گذشته گفت: چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۰۱ هکتار از اراضی کشاورزی کشور در سال جاری حدنگاری شد. […]

رشد ۹ برابری حدنگاری اراضی زراعی در مقایسه با سال گذشته

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۰۱ هکتار از اراضی کشاورزی کشور در سال جاری حدنگاری و سنددار شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این میزان اراضی کشاورزی سنددار شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۲۰۲ هزار و ۷۲۲ قطعه است و تاکنون در مجموع ۳۶.۵ درصد از کل اراضی کشاورزی کشور معادل شش میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۷ هکتار حدنگاری و سنددار شده است.

وی که در جلسه وبیناری با مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها جهت ارزیابی آخرین وضعیت حدنگاری سخن می‌گفت، با بیان اینکه ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی و دولتی نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تثبیت شده است، افزود: از این میزان برای ۹۹ درصد این اراضی نیز سند حدنگاری صادر شده است.

بابایی با تقدیر از تلاش بی نظیر مدیران و کارکنان این سازمان در سال جاری و اقدام جهادی در اجرای مأموریت‌ها و تکالیف قانونی فراتر از برنامه‌های تعیین شده اظهار کرد: اجرای حدنگاری تنها بخشی از وظایف سنگین و حاکمیتی این سازمان و ادارات ثبت در سراسر کشور است که در سال جاری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و سازمان ثبت در تمامی شاخص‌ها و فعالیت‌های خود رشد چشمگیری داشته است.

معرفی کارشناسان برتر، صدور اسناد برای اراضی فاقد سند، تجلیل از پیشکسوتان، پیگیری امور رفاهی کارکنان، آسیب شناسی فعالیت‌ها بازدیدهای میدانی از شهرستان‌ها و نقاطی که کمتر در سفرها و بازدیدهای استانی مورد توجه بوده، از مواردی بود که از سوی رئیس سازمان ثبت در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

در این جلسه همچنین از زحمات غلامرضا شهریاری مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تقدیر و احمد خالقی به عنوان سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران منصوب و معرفی شد.

ارسال دیدگاه