پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2484

1401-02-10/23:11:00

مسکو: خطر جنگ هسته‌ای باید به حداقل برسد

یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که خطر وقوع جنگ هسته ای باید از کانال پایبندی قدرت های اتمی به تعهدات مستند خود، مرتفع شود. […]

مسکو: خطر جنگ هسته‌ای باید به حداقل برسد

به نقل از یورو نیوز، یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد باور مسکو بر این است که خطرات ناشی از جنگ هسته ای باید به حداقل ممکن برسد و از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت های هسته ای جلوگیری شود.

ولادیمیر یرماکوف، رئیس دفتر منع اشاعه هسته ای وزارت خارجه روسیه روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری تاس گفت همه قدرت های هسته ای باید به منطق مندرج در اسناد رسمی، با هدف جلوگیری از جنگ هسته ای پایبند باشند.

اشاره این مقام روس به بیانیه مشترکی بود که در ژانویه توسط روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و فرانسه منتشر شد که در آن پنج کشور - که اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند – در خصوص اجتناب از گسترش بیشتر تسلیحات هسته‌ای و جنگ هسته ای به توافق رسیدند.

یرماکوف به تاس گفت: خطرات جنگ هسته ای، که هرگز نباید آغاز شود، به طور خاص از طریق جلوگیری از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت های هسته ای، باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود که غرب نباید خطرات فزاینده ناشی از درگیری هسته ای بر سر اوکراین را دست کم بگیرد.

متعاقب آن آمریکا اعلام کرد که با وجود تشدید موضع گیری های مسکو معتقد نیست تهدیدی مبنی بر استفاده روسیه از سلاح هسته ای وجود ندارد.

پس از آنکه روسیه به مقامات غربی درباره مداخله در جنگ اوکراین و وقوع جنگ اتمی هشدار داد، کاخ سفید اعلام کرد که جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای ندارد و باید موضع گیری ها را ملایم کرد.

ارسال دیدگاه