پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1956

1400-10-10/10:13:00

کرملین: واشنگتن تایید می‌کند که روسیه به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد

سخنگوی کرملین به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن که تقریبا ۵۰ دقیقه طول کشید، به اتمام رسید و حالا واشنگتن پس از تماس بین روسای جمهور دو کشور تایید می‌کند که روسیه به توافقنامه‌هایی درخصوص تضمین‌های امنیتی نیاز دارد. […]

کرملین: واشنگتن تایید می‌کند که روسیه به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، مذاکرات روز پنجشبه را "اساسی" توصیف کرده است و اظهار کرد که همه موضوعات اصلی مورد بحث قرار گرفت.

اوشاکوف افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، درباره اصول کلیدی اسناد ارائه شده قبلی درخصوص امنیت، توضیحاتی به بایدن داد و خاطرنشان کرد که روسیه به توافقات الزام آور قانونی در زمینه تضمین‌های امنیتی نیاز دارد.

اوشاکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین توضیحاتی را با شرح جزئیات درخصوص این اصول کلیدی داد و تایید کرد که مذاکرات در سه زمینه برای ما مهم است؛ این سه زمینه عبارتند از گفت‌وگوهای دوجانبه در ژنو، شورای روسیه-ناتو در بروکسل و نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین. اما اصلی‌ترین موضوع این است که ما به یک نتیجه نیاز داریم؛ به عبارتی ما می‌خواهیم که درخصوص تضمین‌های امنتی روسیه به نتایجی برسیم.

ارسال دیدگاه