پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 998

1399-12-22/12:18:00

مسکو با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا مقابله به مثل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: مسکو با استقرار سامانه‌های موشکی زمین پایه آمریکا در ژاپن، مقابله به مثل خواهد کرد […]

مسکو با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا مقابله به مثل می‌کند

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: اقدام آمریکا در استقرار موشک های میان بُرد در بخش هایی از منطقه آسیا و اقیانوس آرام، مسابقه جدید تسلیحاتی به راه خواهند انداخت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: مسکو با استقرار سامانه‌های موشکی زمین پایه آمریکا در ژاپن، مقابله به مثل خواهد کرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغراض سیاسی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) علیه دمشق نیز گفت: آمریکا و شرکایش در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، از این نهاد به عنوان بستری برای اتهام زنی های بی اساس علیه سوریه استفاده می کنند.

گفتنی است در آوریل سال گذشته میلادی، واحد تحقیقات ویژه سازمان منع تسلیحات شیمیایی در نخستین گزارش خود مدعی شد که دولت سوریه مسئول حملات شیمیایی است که در سال ۲۰۱۷، علیه روستای «لطامنه» انجام شد!

در این گزارش ادعا شده بود که نیروی هوایی ارتش سوریه در هفته پایانی ماه مارس سال ۲۰۱۷ با هواپیما و بالگرد، ۳ بار روستای لطامنه در استان حماه واقع در غرب سوریه را با بمب‌های حاوی کلروین و گاز سارین بمباران کرده است.

این در حالی است که دولت سوریه هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی را انکار و تاکید می‌کند این حملات صحنه‌سازی مخالفان وابسته به غرب با هدف بدنام کردن دمشق است.

ارسال دیدگاه