پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 997

1399-12-21/08:48:00

بلینکن: پیش از تبعیت ایران از برجام، تحریم ها برداشته نمی شود

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که ایران باید نخستین گام پایبندی به برجام را بردارد و تحریم ها پیش از آن برداشته نمی شود. […]

بلینکن: پیش از تبعیت ایران از برجام، تحریم ها برداشته نمی شود

 وزیر امور خارجه آمریکا ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه ایران باید نخستین گام پایبندی به برجام را بردارد، تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» روز چهارشنبه در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوال «برد شرمن» عضو دموکرات مجلس مبنی بر اینکه موضع ما این است که پس از آنکه ایران به تعهداتش پایبند شود، ما به برجام بازمی‌گردیم، گفت: «بله.»

آنتونی بلینکن همچنین افزود که دولت آمریکا با کنگره و نیز شرکا و متحدان منطقه‌ای خود درباره بازگشت به برجام مشورت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم پیش از این در نشستی خبری با اشاره به پیشنهاد این کشور برای شرکت در نشستی با حضور طرف‌های برجام، گفت که واشنگتن منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

«ند پرایس» گفت: ما اظهارات مختلفی را از ایرانی‌ها مشاهده کرده‌ایم و منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

پرایس با اشاره به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست غیررسمی در قالب ۱+۵ افزود: ما از همان ابتدا گفتیم که دیپلماسی بهترین راهکار برای چالش برنامه هسته‌ای ایران است. هدف نهایی ما منع دائم و قابل تأیید محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران و حصول اطمینان از اینکه ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای به دست آورد، است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور از نخستین روزهای آغاز به کار خود، رایزنی با شرکا و متحدان و اعضای کنگره در خصوص برجام را آغاز کرده است.

لازم به ذکر است که کاخ سفید می‌گوید قصد بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را که دولت سابق این کشور از آن خارج شد، دارد اما تا کنون هیچ گام عملی در این خصوص برنداشته است.

ارسال دیدگاه