پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 832

1399-10-13/13:21:00

فروردین: مشکلی با غیرانتفاعی بودن فدراسیون فوتبال نداریم

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود افراد شایسته در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند، گفت: مشکلی با «غیرانتفاعی» و «غیردولتی» بودن فدراسیون نداریم. […]

فروردین: مشکلی با غیرانتفاعی بودن فدراسیون فوتبال نداریم

محمدمهدی فروردین  ، درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه آیا مجلس و دولت غیرانتفاعی و غیردولتی بودن این فدراسیون را پذیرفته‌اند؟ گفت: ما به تصمیم نهادهای تصمیم ساز مثل فیفا احترام می‌گذاریم. وقتی اساسنامه توسط فیفا تایید شده است، این یک مرجع قانونی برای فوتبال است. ما روی غیر انتفاعی بودن فدراسیون و کلیات بحث نداریم. صحبت ما مربوط به جزئیات و ساختار فوتبال است که باید با قوانین جامعه و کشور مطابقات داشته باشد. ما در جهت موازی با فدراسیون نیستیم بلکه مکمل یکدیگر هستیم.

وی در خصوص برگزاری انتخابات در روز دهم اسفند تاکید کرد: ما هم از رسانه‌ها بحث انتخابات را دنبال می‌کنیم. اگر برگزاری انتخابات در سلامت باشد، مشکلی ندارد. باید اجازه بدهیم تصمیمات بر اساس قانون و منفعت فوتبال صورت بگیرد. اینکه بعضی‌ها بخواهند به هر قیمتی یک جا بمانند آسیب می‌زند.

«شائباتی پیرامون داوری‌ها در فوتبال و ارتباط آن با گرفتن رای مثبت هیات‌های استانی و انتخابات فدراسیون وجود دارد. آیا مجلس گزارشی در این ارتباط دریافت کرده است؟» رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم ولی اگر چنین چیزی باشد، هیات‌های استانی باید بدانند این مسائل مقطعی است. اقداماتی از این دست مثل یک مُسکن است و تا ساختار فوتبال کشور درست نشود، مشکلات ادامه خواهد داشت. اگر کسی در مقام مسئولیت چنین روحیه‌ای داشته باشد، خیانت کرده و دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با آنها برخورد کنند.

فروردین خاطرنشان کرد: ورزش و فوتبال ما تا امروز خوب مدیریت نشده است و نیاز به یک کارگروهی وجود دارد. همه دستگاه‌ها باید برای اصلاح ساختار ورزش بسیج شوند و همه در مسیر یک قانون نظام مند حرکت کنند. باید قوانین «من درآوردی» را حذف کنیم.

وی ادامه داد: از همه اعضای مجمع فوتبال و به طور کل جامعه ورزش انتظار دارم کسانی که شایسته هستند را انتخاب کنند؛ بدون در نظر گرفتن نگاه‌های منسوخ و وصل کردن افراد به یک طیف خاص که فقط منافع یک عده را ترجیح می‌دهند. باید سراغ شایسته‌ها برویم.

رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات پرونده مارک ویلموتس که منجر به حراج ساختمان فدراسیون فوتبال شد، گفت: این بحث به تعهدات قرارداد ویلموتس بر می‌گردد. ظاهراً چک فدراسیون فوتبال در زمان مقرر پاس نشده است. از جزئیات اطلاعی ندارم. پرونده ویلموتس هم در حال طی کردن فرایند قانونی است و ما منتظر تصمیمات قضایی هستیم.

فروردین درباره اینکه سرنوشت افراد خاطی در پرونده ویلموتس به کجا رسیده است، تصریح کرد: این افراد خودشان منکر دخالت در قرارداد نیستند ولی اهمال و کم کاری هنو ز اثبات نشده است.

 چند ماه پیش پرسپولیس و استقلال با دو پرونده بزرگ مالی مواجه شدند. بدهی سنگین به برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس و مطالبات وینفرد شفر در استقلال که جلساتی در این ارتباط در مجلس برگزار و در نهایت پول این دو مربی پرداخت شد.

رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به این سئوال که آیا در مجلس جلسه دیگری برای این دو باشگاه در ارتباط با پرونده‌های مالی دیگر از جمله بودیمیر و کالدرون در پرسپولیس و استراماچونی در استقلال تشکیل شده است؟ اظهار کرد: هنوز گزارشی در این ارتباط از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و یا نمایندگان وزارت ورزش در مجلس به ما داده نشده است. اگر کمکی بخواهند و از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم. چند روز پیش نامه‌ای را به فدراسیون‌ها ارسال کردیم و از آنها خواستیم خلاء قانونی خود را در قالب گزارش سالانه بدهند.

ارسال دیدگاه