پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3420

1403-01-20/18:17:00

رییس سازمان استاندارد: استاندارد خودروها را مداوم رصد می‌کنیم

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد خودروهای تولیدی را به صورت مداوم رصد می‌کنیم تا بهبود و اصلاح پیدا کنند و پیگیر حق‌الناس مردم هستیم. […]

رییس سازمان استاندارد: استاندارد خودروها را مداوم رصد می‌کنیم

مهدی اسلام‌پناه در خصوص کیفی‌سازی خودروها توضیح داد: اعطای گواهی تأیید نوع خودروها، وظیفه سازمان ملی استاندارد است که سه ساله داده می‌شد. با توجه به شناختی که از حوزه‌ی صنعت داشتم این را به سه ماه تقلیل پیدا کرد با این کار توانستیم منابع زنجیره را مدیریت کنیم و نظم‌پذیری را به خود واحد تولیدی بدهیم.

وی ادامه داد: به‌مرور به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از این خودروهایی که در این زنجیره‌ها توسط بعضی از تولیدکننده‌ها تولید می‌شود، سرشار از عیوب پرتکرارند.

رئیس سازمان استاندارد، با بیان اینکه حق‌الناس مردم گردن ماست، ادامه داد: خانواده‌ی مردم، سرنشینان این خودرو هستند در ناوگان می‌چرخد، باید یک چارچوبی داشته باشد که ما اطمینان حاصل کنیم که این خودرو حداقل اگر آپشنال نیست، اما حداقل‌ها را دارد. به این جمع‌بندی رسیدیم که تعدادی از خودروهای سواری را از مدار تولید خارج کنیم.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: تولیدکننده باید مقررات فنی تولید، مقررات فنی نهادهایی که به تولید نظارت دارند و همچنین استانداردهای داخلی پایبند باشد، اما متأسفانه ما گرفتار عارضه‌ای هستیم که بنگاه‌هایمان به استانداردهای داخلی هم پایبند نیستند.

ارسال دیدگاه