پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3418

1403-01-18/21:38:00

۸۰ پروژه در فرودگاه‌های کشور در دست اقدام است

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها گفت: ۲۴ پروژه اجرایی و ۵۶ پروژه مطالعاتی (در مجموع ۸۰ پروژه) در فرودگاه‌های مختلف در دست اقدام است و تلاش می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن به پایان برسد. […]

۸۰ پروژه در فرودگاه‌های کشور در دست اقدام است

محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با اشاره به پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیدند، گفت: توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، توسعه و به‌سازی اپرون فرودگاه مشهد به مساحت ۸۰ هزار مترمربع، بازسازی سالن ترانزیت ورودی پروازهای داخلی فرودگاه اهواز به مساحت سه‌هزار مترمربع و نیز بهره‌برداری از فرودگاه‌های سقز و گناباد، از جمله پروژه‌هایی بودند که سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری، گفت: توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بیرجند به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع، ترمینال جدید فرودگاه ایلام به مساحت پنج هزار و ۸۷۷ مترمربع و ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع از اهم این پروژه‌ها هستند.

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سال گذشته با تعداد ۹۸ مجوز صادر شده توسط هیأت مدیره، یکی از فعال‌ترین سال‌های اخیر از جهت مجوزهای صادر شده در زمینه پروژه‌های عمرانی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است.

زحمتکشان اظهار داشت: در سال گذشته ۹۵ فرایند انتخاب پیمانکار و مشاور در پروژه‌های مختلف آغاز شد و در همین راستا تعداد ۶۸ قرارداد شامل ۴۰ قرارداد مطالعاتی، ۱۱ قرارداد پیمانکاری، ۱۰ قرارداد دستگاه نظارت و هفت قرارداد آزمایشگاهی منعقد شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ در اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها از حیث جذب اعتبارات یکی از موفق‌ترین سال‌های اخیر در بخش پروژه‌های عمرانی به‌شمار می‌رود، افزود: در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ابتدای سال گذشته، یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد و در سه مرحله اصلاح و به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تقریباً ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغ شده جذب شد.

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها تصریح‌کرد: در بخش اعتبارات جاری مربوط به مرمت و نگهداری نیز ابتدای سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد و سپس به ۶۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت که در این بخش نیز با همکاری مدیران فرودگاه‌ها به‌ویژه کارکنان حوزه ساختمان فرودگاه‌ها ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شد.

ارسال دیدگاه