پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3385

1402-12-07/17:11:00

صحرایی: تامین معیشت فرهنگیان وظیفه دولت و مجلس است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تأمین معیشت فرهنگیان بی تردید وظیفه دولت و مجلس است؛ تا معلمان در زندگی آسودگی نداشته باشند؛ مأموریت بزرگ خود را به انتها نمی رسانند. […]

صحرایی: تامین معیشت فرهنگیان وظیفه دولت و مجلس است

رضامراد صحرایی، در آئین انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مسکن فرهنگیان گفت: مدت زیادی تلاش کرده بودیم تا اقدامات لازم را برای تأمین مسکن فرهنگیان صورت دهیم؛ مذاکراتی صورت گرفت و حالا این امر محقق شده است تا مسکن فرهنگیان را که برای راحتی و فضیلت معلمان است؛ فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن فرهنگیان به طور مستقیم به یکایک اعضای دانش آموزان نفع خواهد رساند؛ گفت: اگر معیشت و شأن جایگاه معلم حفظ شود در سایر مراتب نیز به لحاظ کیفی عملکردش بهبود می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان بیش از ۴۰ درصد نظام اداری و نیروی انسانی دولت هستند؛ گفت: سه نکته در مورد معلمان مورد تاکید است؛ اولاً تأمین معیشت فرهنگیان بی تردید وظیفه حاکمیت اعم از دولت و مجلس است؛ تا معلمان در زندگی آسودگی نداشته باشند؛ مأموریت بزرگ خود در مسیر تعلیم و تربیت را به انتها نمی‌رساند. دوماً حفظ منزلت و شأن معلم وظیفه رسانه‌های جمعی، و خانواده و جامعه است.

صحرایی با بیان اینکه مرجعیت معلم نکته سوم حائز اهمیت در خصوص معلمان است، گفت: معلم اگر از دو جنبه معیشت و منزلت تأمین شود نقش مرجع را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه معلمان ارزشمندترین گوهر وجودی خانواده‌ها را در دست دارند؛ گفت: روزانه ۱۶.۵ میلیون دانش آموز به معلمان سپرده می‌شوند پس معلمان کسانی هستند که این‌گونه به آنها اعتماد می‌شود.

با بیان اینکه معلمان امانت مهم دیگری را هم از ابتدای انقلاب نگهداری کردند که آن انقلاب اسلامی است، گفت: در انتخابات مجلس که چند روز دیگر شاهد آن هستیم؛ ۱۸۵ هزار معلم در مراکز رأی مشارکت می‌کنند. مردم هم برای انتخاب اصلح به معلمان رجوع می‌کنند. معلمان از گروه‌های مرجع برای ساختن آینده هستند.

ارسال دیدگاه