پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3334

1402-10-16/21:18:00

عوامل موثر در میزان واردات بنزین در سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود. […]

عوامل موثر در میزان واردات بنزین در سال آینده

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال تا امروز بالغ بر ۱۱۶ میلیون لیتر بوده، البته این رقم در زمستان کاهش یافته و متوسط مصرف بنزین در ماه جاری به ۱۱۳ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: با تکمیل بخشی از طرح‌های توسعه کیفی پالایشگاه آبادان حدود یک تا ۲ میلیون لیتر به تولید بنزین کشور تا پایان سال افزوده خواهد شد، همچنین با به‌مدار آمدن بخشی از افزایش ظرفیت پالایشگاه اصفهان ۲ تا ۳ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

معاون وزیر نفت در خصوص میزان واردات بنزین در سال آینده گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود و در حالی که ۵۵ درصد خودروهای در حال تردد در کلانشهرها فرسوده هستند، به این بستگی دارد که چقدر در زمینه از مدار خارج شدن خودروهای فرسوده اقدام شود و ناوگان حمل‌و نقل نوسازی شود که تمامی این مسائل به میزان مصرف بنزین مرتبط است.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی که سازمان حفاظت محیط زیست از بنزین توزیعی کشور گرفته و نمونه‌هایی که همکاران خودمان گرفته‌اند، نشان می‌دهد که توزیع بنزین در کشور بر اساس استاندارد یورو در حال انجام است و اکتان بنزین نیز بر اساس استاندارد ملی است.

ارسال دیدگاه