پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3330

1402-10-12/18:00:00

سردار سلامی در بدرقه تیم ملی: نتیجه مهم است امابازی خوب مهم‌تر است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بدرقه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت های آسیا، گفت: بازی خوب و جوانمردانه از کسب نتیجه مهم تر است. […]

سردار سلامی در بدرقه تیم ملی: نتیجه مهم است امابازی خوب مهم‌تر است

سردار سرلشکر حسین سلامی در مراسم بدرقه ملی پوشان فوتبال و اعضای فدراسیون فوتبال به مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرد و اظهار داشت: پیشنهاد من به شما این است که قبل از بازی وضو بگیرید و نماز بخوانید و در قنوت از خداوند بخواهید که پیروز مسابقه شوید و تلاش کنید بازی زیبایی از خود به نمایش بگذارید. در ورزش، تیم برنده باید با فضیلت بازی کند و تیم بازنده باوقار باشد.

وی ادامه داد: برد و باخت جزئی از فوتبال است. تیم برزیل در سرزمین خود ۷ گل از آلمان خورد و یکی از عجیب‌ترین مسابقات فوتبال بود. من از این جهت تیم برزیل را دوست دارم که وقتی می‌بازند دچار استرس نمی‌شود و بدرفتاری نمی‌کند. وقتی پیروز می‌شوید خوشحالی بیش از حد نکنید چون باید خود را برای بردهای بیشتر آماده کنید و بازیکن حریف را تحقیر نکنید. وقتی هم می‌بازید افسرده نشوید و با داور درگیر نشوید. داور بین المللی تصمیم خود را عوض نمی‌کند اما ممکن است در جای دیگری اشتباه خود را جبران کند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: اخلاق ورزشی، بازی خوب و رفتار جوانمردانه بسیار مهم است. در بازی ایران و دانمارک به اشتباه برای دانمارک پنالتی گرفته شد و بازیکن این تیم توپ را گل نزد و این کار از صد گل ارزشمندتر بود.

وی در توصیه به بازیکنان تیم ملی گفت: خوب بازی کنید. وقتی برخی بازیکنان عربی وقت کشی می‌کنند همه از آنها متنفر می‌شوند. در یک مقاله نوشته بود که اگر می‌خواهید بازی‌ها را ببرید انفرادی بازی کنید و اگر می‌خواهید جام بگیرید تیمی بازی کنید. تیم بودن مساله خیلی مهمی است. هیچوقت برای دوم شدن وارد میدان نشوید. اما این نباید به شما استرس وارد کند. نتیجه مهم است اما بازی خوب مهمتر است. مردم از شما تلاش منطقی، نظم تیمی و تاکتیک و رفتار ورزشی هنرمندانه انتظار دارند. اینها محصول مهارت، تمرکز ذهن، توجه به دستورات مربی و محصول عمل فردی شما است.

سردار سلامی در ادامه افزود: موفقیت را شما در قلب خود می‌سازید و در زمین پیاده می‌کنید. در آستانه بازی‌های آسیایی قطر ممکن از انتظارات از شما ایجاد شود و بار شما زیاد شود. اما به این چیزها فکر نکنید. ما برای شما دعا می‌کنیم بخشی از زندگی خود را با شما هستیم و از بازی شما لذت می بریم. بازیکنان تیم ملی ایران معمولاً زیبا بازی می‌کنند و با غیرت هستند.

وی در پایان گفت: برای شما و خانواده‌های شما آرزوی سرافرازی می‌کنم. ان شاالله جام ملت‌های آسیا را به زیبایی پشت سر خواهید گذاشت. وقتی شما پرچم بلند می‌کنید و سرود ملی خوانده می‌شود و احترام و ارادت خود را به ایران نشان می‌دهید با افتخار از جای خود بلند می‌شویم. ما برای امنیت شما با همه قطرات خونمان معامله می‌کنیم و اگر تکه تکه هم بشویم اجازه نمی‌دهیم خانه و کاشانه شما ذره‌ای نا امن شود. شما بهترین مردمان این عالم هستید.

ارسال دیدگاه