پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3285

1402-08-27/13:36:00

توافق با ۸ کشور دنیا برای ورود تکنولوژی ساخت به کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام مشارکت کم بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن از سود بالای تسهیلات انتقاد کرد و از توافق با ۸ کشور برای ورود تکنولوژی ساخت به کشور خبر داد. […]

توافق با ۸ کشور دنیا برای ورود تکنولوژی ساخت به کشور

 حسن تیزمغز مشاور وزیر راه و شهرسازی در جریان برگزاری همایش انبوه‌سازان و سازندگان با رویکرد مقررات ملی که با حضور تعدادی زیادی از مهندسان و انبوه سازان و سازندگان و مسئولان دولتی و خصوصی تشکیل شد از آمادگی برای بازسازی غزه و عمران منطقه خبر داد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با کمک بخش خصوصی ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد بر همراهی بخش خصوصی با ایجاد مشوق‌های مناسب تاکید کرد.

تیزمغز تصریح کرد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا تکنولوژی جدید را وارد ساخت و ساز کنیم. در کنار بهره‌مندی از تکنولوژی نوین ساخت از نیروی انسانی داخل کشور بهره گرفته خواهد شد.
وی از توافق با ۸ کشور خارجی برای ورود تکنولوژی نوین ساخت به کشور خبر داد و گفت: در برنامه است تا چندین کارخانه پیش‌ساخته راه‌اندازی کنیم و در این کارخانجات از نیروی داخل استفاده خواهد شد و همکاری بانک‌ها با طرح نهضت ملی مسکن نامناسب است.

تیزمغز ضمن انتقاد از سود بالای تسهیلات نهضت ملی مسکن بر کاهش این سود برای مشارکت مردم و تأمین نیاز واقعی متقاضیان مسکن تاکید کرد.

تصویب ۱۰ روش فناوری جدید ساخت و ساز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

در ادامه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تسهیلگری دولت برای ساخت و ساز خبر داد و گفت: ۱۰ نوع فناوری و روش نوین ساخت شناسایی شده است.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: در توافق با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تا ساخت نهضت ملی مسکن در قالب نظام فنی و اجرایی عملیاتی شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس از تسهیلگری مجلس برای اجرای بهینه نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: حدود ۱۰ نوع فناوری جدید و روش‌هایی صنعتی‌سازی تصویب شده است که قابلیت ساخت در کشور و در قالب طرح نهضت ملی مسکن را دارد. مجلس تلاش دارد تا قوانینی را به تصویب برساند که ضمن تسهیلگری در ساخت و ساز منجر به کاهش قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان واقعی مسکن شود.

ارسال دیدگاه