پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3226

1402-06-29/11:30:00

قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در استان‌ها برای قیمت نان نرخ‌های متفاوت با وزن چانه متفاوت و کیفیت مختلف وجود دارد، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود. […]

قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه‌های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت‌های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رئیس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رئیس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام‌های قرض الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می‌یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

خاندوزی گفت: مسئله مولدسازی شفاف‌ترین مصوبه‌ای است که تا پیش از این وجود داشته است و یک به یک املاکی که واگذار می‌شود با قیمت گذاری دقیق بوده و با اعداد شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: بیانات غیر کارشناسی کاملاً با اعداد قابل راستی آزمایی است و دولت حجت الاسلام رئیسی ریالی اجازه سوءاستفاده نمی‌دهد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در خصوص فروش نان به قیمت‌های مختلف در درگاه‌های اینترنتی گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود. در استان‌ها برای قیمت نان نرخ‌های متفاوت با وزن چانه متفاوت و کیفیت مختلف وجود دارد لذا مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی درباره افزایش و تأیید وزارت کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی گفت: از طریق فروش درگاه‌های اینترنتی هم نیاز به تنظیم گری است که این کار نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعمال می‌شود.

ارسال دیدگاه