پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3225

1402-06-28/22:11:00

تاکید «گوترش» بر ضرورت انجام اصلاحاتی در ساختار سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر ضرورت انجام اصلاحاتی در ساختار این سازمان، گفت که در صورت عدم انجام چنین اقدامی، از هم گسیختگی ایجاد خواهد شد. […]

تاکید «گوترش» بر ضرورت انجام اصلاحاتی در ساختار سازمان ملل

به نقل از خبرگزاری آناتولی، هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان در مقر نهاد مذکور در شهر نیویورک آمریکا آغاز به کار کرد.

«آنتونیو گوترش» طی اظهاراتی در این نشست با تاکید بر لزوم انجام اصلاحاتی در ساختار سازمان ملل متحد، گفت: عدم تغییر نمی‌تواند جایگزینی برای اصلاحات باشد. تنها تفرقه بیشتر می تواند جایگزینی برای اصلاحات باشد. یا اصلاحات یا از هم گسیختگی.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به آغاز تشکیل یک نظام بین المللی چند قطبی، تأکید کرد: برای این نظام به نهادهای چند جانبه موثر و مقتدر نیاز است.

گوترش با بیان اینکه جهان تغییر کرده، اما نهادهای بین المللی ثابت مانده اند، گفت: این نهادها واقعیت‌ های سیاسی و اقتصادی ۱۹۴۵ را منعکس می‌ کنند. مدیریت در داخل زمان جا مانده است و توازن دنیا نیز تغییر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه با نهادهای موجود مشکلات «قابل حل» نیستند، افزود: این نهادها به جای حل مسئله، خود تبدیل به بخشی از مشکل می‌شوند.

ارسال دیدگاه