پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3222

1402-06-25/16:08:00

ایجاد ۴۰۰ هزار شغل با کیفیت به‌دست دانش‌بنیان‌ ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: در سال ۲۰۲۱، اقتصاد دیجیتال نزدیک به ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برابر با ۲۰ تریلیون دلار را به خود اختصاص داد. […]

ایجاد ۴۰۰ هزار شغل با کیفیت به‌دست دانش‌بنیان‌ ها

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در اجلاس سران گروه ۷۷ که در کوبا برگزار شد گفت: در دو دهه گذشته ایران فعالانه از ایجاد اکوسیستم‌های نوآوری از طریق ترویج و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید مبتنی بر دانش، ابلاغ قوانین حمایت از بنگاه‌های دانش بنیان و تحول تولید دانش‌بنیان حمایت کرده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران ۴۰۰ هزار شغل با کیفیت ایجاد کرده‌اند که اکثر آنها توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اداره می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص اقتصاد دیجیتال گفت: اقتصاد دیجیتال این توانمندی را دارد تا موجب ارتقای کشورها از طریق ایجاد اشتغال و پیشبرد نوآوری شود.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۱ اقتصاد دیجیتال نزدیک به ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برابر با ۲۰ تریلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: می‌توانیم از طریق تأمین مالی برنامه‌های تحقیقاتی مشترک و تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان متخصص در فناوری‌های نمک‌زدایی ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال با ایجاد اشتغال و نوآوری زمینه‌ساز ارتقای کشورها می‌شود، گفت: نمونه‌ای از تحول اقتصاد دیجیتال در ایران نرم‌افزارهای کاربردی کرایه ماشین سواری است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ میلیون کاربر ایرانی برابر با ۷۳ درصد از جمعیت ایران از طریق یک میلیارد سفر از خدمات این شرکت‌ها استفاده کردند.

ارسال دیدگاه