پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3168

1402-05-03/18:10:00

ظرفیت همکاری در حوزه‌های پتروشیمی، خودروسازی و گردشگری با صربستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با رئیس مجلس صربستان اعلام کرد که تراز تجاری دو کشور با وجود رشد مناسب در سال‌های اخیر به نسبت روابط سیاسی رضایت‌بخش نیست. […]

ظرفیت همکاری در حوزه‌های پتروشیمی، خودروسازی و گردشگری با صربستان

عباس علی‌آبادی -  وزیر صنعت، معدن و تجارت - در دیدار با «ولادیمیر اورلیچ» رئیس مجلس صربستان و هیات همراه، با بیان اینکه روابط تجاری وقتی عمیق می‌شود که ما به سمت روابط فنی و علمی برویم، گفت: تراز تجاری ایران و صربستان به نسبت سطح روابط سیاسی دو کشور رقم بسیار ناچیزی است و معتقدم مناسبات و ارتباطات ما حتماً منجر به توسعه روابط از سایر بخش‌ها نیز خواهد شد.

وی افزود: ایران یک بازار مستقیم ۸۰ میلیونی دارد اما با توجه به روابط خوب همسایگی این بازار به ۴۰۰ میلیون نفر می رسد و با توجه به اقتصاد بزرگ برخی کشورهای همسایه ایران این فرصت برای صربستان بسیار مطلوب است.

وزیر صمت با اشاره به کمیسیون مشترک ایران و صربستان خاطرنشان کرد: در کمیسیون مشترک قبلی ایران و صربستان در سال ۱۳۹۷ اسناد قابل توجهی در زمینه های مختلف تبادل شده و حالا در آستانه اجلاس پاییز می‌توانیم موضوعات بیشتری در دستور کار قرار دهیم و آمادگی داریم سرمایه‌گذاران صرب را بپذیریم همینطور به طور مشترک در زمینه های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.

ارسال دیدگاه