پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3164

1402-04-29/17:05:00

مسکو: ایران و روسیه به کار روی توافقنامه راهبردی ادامه می‌دهند

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تصریح کرد، تهران و مسکو همچنان به کار بر روی توافقنامه راهبردی جدید میان دوکشور ادامه می‌دهند […]

مسکو: ایران و روسیه به کار روی توافقنامه راهبردی ادامه می‌دهند

به نقل از خبرگزاری ترند، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: آماده‌سازی پیش‌نویس توافقنامه جدید در زمینه مشارکت استراتژیک میان ایران و روسیه کماکان ادامه دارد و دو طرف علاقه خود را برای تکمیل سریع روند توافق و امضای این سند تایید می‌کنند.

زاخارووا در ادامه گفت که نتایج ششمین نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس که ۱۰ ژوئیه در مسکو برگزار شد در جریان تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه در ۱۸ ژوئیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزیران امور خارجه دو کشور بر پایبندی خود به اصول اساسی حقوق بین‌الملل مندرج در منشور سازمان ملل، از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه هفته جاری در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات بین‌المللی و روابط مشترک تبادل نظر کردند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، لاوروف و امیر عبداللهیان در این تماس، مناسبات دو کشور را رو به رشد خواندند و بر اراده روسای جمهور دو کشور بر توسعه هر چه بیشتر مناسبات تاکید کردند.

همچنین طرفین با اشاره بر تحولات قفقاز گفتگوی اخیر وزیر امور خارجه ایران و رییس جمهور جمهوری آذربایجان را مورد توجه قرار دادند.

ارسال دیدگاه