پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3120

1402-03-16/20:15:00

استکهلم: عضویت سوئد در ناتو، جناح شمالی آن‌را تقویت خواهد کرد

وزیر دفاع سوئد با حمایت از عضویت کشورش در ناتو گفت: عضویت کامل سوئد در ناتو، جناح شمالی این اتحادیه را تقویت خواهد کرد. […]

استکهلم: عضویت سوئد در ناتو، جناح شمالی آن‌را تقویت خواهد کرد

به نقل از اسپوتنیک، «پال هنینگ جانسون»   وزیر دفاع سوئد امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: عضویت کامل سوئد در ناتو، جناح شمالی این اتحادیه (سازمان نظامی) را تقویت خواهد کرد.

وزیر دفاع سوئد در این باره اضافه کرد: ما به حساسیت های ترکیه احترام می گذاریم؛ اما یک قانون جدید ضد تروریسم برای رفع نگرانی های ترکیه داریم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیشتر با این ادعا که استکهلم تمام درخواست‌ های امنیتی آنکارا را برآورده کرده، از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواست تا به الحاق سوئد به این ائتلاف نظامی چراغ سبز بدهد.

استولتنبرگ پس از جلسه با اردوغان و مقامات دولتی عالی‌رتبه دولت ترکیه در استانبول گفت: سوئد برای برطرف کردن نگرانی‌ های ترکیه، گام‌ های ملموس و قابل توجهی برداشته و تعهداتش را محقق کرده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امیدوار است که در اجلاس پیش روی این ائتلاف که ۱۱ و ۱۲ جولای (۲۰ و ۲۱ تیر) در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی برگزار می‌ شود، سوئد را به عنوان عضو جدید بپذیرد.

با این حال، ترکیه و مجارستان هنوز الحاق این کشور را تایید نکرده‌ اند. موافقت هر ۳۱ عضو ناتو برای تایید الحاق نامزدهای پیوستن به این ائتلاف ضروری است.

ارسال دیدگاه