پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3110

1402-03-07/16:05:00

سهم بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان تنها ۴ درصد است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به سهم ۴ درصدی بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان گفت: باید از ظرفیت این شرکت ها برای حوزه کشاورزی استفاده شود. […]

سهم بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان تنها ۴ درصد است

محمدجواد عسکری ظهر یکشنبه در گردهمایی کشاورزان و باغداران شهرستان ساوه گفت: سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها چهار درصد است، این در حالی است که این میزان سهم در ایران با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نیروی متخصص در حوزه کشاورزی ناچیز است باید تدابیری اندیشیده شود شاهد افزایش شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

وی افزود: ایران به دلیل برخورداری از اقلیم‌های مختلف، جایگاه ارزشمند و ممتازی در حوزه امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران بزرگترین بخش خصوصی کشور است، گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی ایران فعالیت دارند و نقش ۲۵ درصدی در اقتصاد و ۳۵ درصدی در اشتغال کشور را دارند و با این وجود مشکلات و چالش‌هایی پیش رو در این خصوص داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برطرف کردن چالش‌های حوزه کشاورزی باید زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی شناسایی و تقویت شود، و نمایندگان مجلس نیز تلاش خواهند کرد چالش‌های حوزه کشاورزی قوانین کهنه را بروز رسانی کنند تا تولید بیشتر و با کیفیت با نگاه ارزآوری و اشتغال بیشتر در این بخش رقم بخورد.

ارسال دیدگاه