پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 3068

1402-02-12/17:08:00

اداره کل گیاهان دارویی راه‌اندازی می‌شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی اداره کل گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌شود و در این اداره با انسجام قوی‌تری مسایل گیاهان دارویی دنبال خواهد شد. […]

اداره کل گیاهان دارویی راه‌اندازی می‌شود

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی در نشست هم‌اندیشی تحول زنجیره ارزش گل محمدی طی سخنانی افزود: ما باید راهبردهای مشخصی را در مورد گل محمدی و فرآورده‌های آن و افزایش سهم بازار جهانی دنبال کنیم.

وی توسعه کشت گل محمدی دیم در مناطق مستعد کشور را ضروری خواند و تصریح کرد: توسعه پایدار کشت گل محمدی متناسب با بازارهای جهانی و ظرفیت داخلی با اولویت مناطق مستعد دیم در استان‌هایی همچون مازندران، کرمانشاه، شهرکرد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی باید مورد توجه قرار گیرد.

برومندی ایجاد پالایشگاه‌ها را در حوزه گیاهان دارویی و گل محمدی مهم دانست و گفت: دو پالایشگاه در این حوزه‌ها داریم که یکی از آنها با سفر رئیس جمهوری به استان خراسان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: احداث سومین پالایشگاه گیاهان دارویی نیز در اصفهان به منظور خروج از خام‌فروشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای تجاری‌سازی تولید گل محمدی و فرآورده‌های آن استفاده کرد، اظهار داشت: برای تولید ارگانیک و برندسازی تولیدات گل محمدی می‌توان از دانش و ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کرد.

ارسال دیدگاه