پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2958

1401-12-22/15:28:00

اجرای طرح ملی «لاله های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه های طرح ملی «لاله های روشن» بیان کرد و گفت: این طرح در ۴۰ هزار مدرسه کشور اجرا شده است. […]

اجرای طرح ملی «لاله های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه کشور

 اصغر باقرزاده ظهر دوشنبه در اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در ساری با اشاره به اجرای طرح در ۴۰ هزار مدرسه کشور، لازمه مقابله با توطئه‌های دشمن را تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای نظام بیان کرد و افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های مختلف جامعه منتقل کرد.

وی با بیان اینکه طرح ملی لاله‌های روشن گامی مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، آشنایی با سیره شهدا و ترویج فرهنگ ارزش‌های اسلامی را در جامعه مهم برشمرد و گفت: طرح ملی لاله‌های روشن تاکنون نتایج بسیار مثبتی داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی لاله‌های روشن ویژه گرامیداشت ۴۰ هزار شهید دانش آموز فرهنگی گفت: این طرح از جمله برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود و شهیدان در واقع روز مرگ و رحلت را خود انتخاب کردند.

باقرزاده الگوبرداری مکتب شهید و شهادت را از اهداف طرح بیان کرد و گفت: اکنون کشورهای مختلف از الگوهای ایثار و شهادت در جمهوری اسلامی ایران الگوگیری می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای سرود، دل نوشته، دکلمه و برپایی یادمان‌های شهیدان از جمله برنامه‌های طرح ملی لاله‌های روشن است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با الگوگیری از فرهنگ و ایثار و شهادت مقابل ظلم و جور ایستادگی کرده و دنیا نیز از این فرهنگ الگوگیری کرده است.

وی مشارکت حداکثری دانش آموزان در طرح ملی لاله‌های روشن را از برنامه‌ها بیان کرد.

ارسال دیدگاه