پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2950

1401-12-19/15:30:00

صنعت کشتی‌سازی ایران نیازمند تسهیلات بانکی

محمدرضا مدرس خیابانی گفت: صنعت کشتیرانی در دنیا براساس تسهیلات کارمی‌کند اما ما ازاین تسهیلات بی‌بهره هستیم وامیدواریم با کمک دولت،بخشی از نیازها را از راه تسهیلات حل کنیم. […]

صنعت کشتی‌سازی ایران نیازمند تسهیلات بانکی

به نقل از کشتیرانی جمهوری ‎اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی، نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز عملیات ساخت دو فروند شناور ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رتبه گروه کشتیرانی به عنوان پانزدهمین ناوگان کانتینری جهان، گفت: این ناوگان ظرفیت بزرگی برای انجام مأموریت در کریدور شمال-جنوب دارد، به نحوی که حدود ۱۴۰ فروند شناور و ۲۰۰ هزار دستگاه کانتینر ملکی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای این مأموریت آماده به کار هستند.

وی ادامه داد: در کنار این ‎ظرفیت و برای تقویت هر چه بیشتر ناوگان کشتیرانی دریای خزر در شمال کشور و همچنین تکمیل زنجیره حمل‌ونقلی در این کریدور، اقداماتی را صورت داده‌ایم که از جمله آن، می‌توان به سفارش ساخت چهار فروند شناور به تولیدکننده داخلی اشاره کرد.

مدرس خیابانی افزود: در همین راستا و برای تسهیل تردد شناورها ‎گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکای روسیه انجام داده است و راهبری این بندر را در اختیار گرفته است.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی طی ‎سال جاری، در دریای خزر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا را جابه‌جا کرده است، گفت: در بنادر جنوبی این رقم به بیش از ۲۶ میلیون تن رسیده که مجموع آن رشد ۵ درصدی را نسبت به رکورد تاریخی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.
‎وی تصریح کرد: حسب دستورات دولت سیزدهم و در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر به زودی با الحاق شناور خریداری شده از روسیه، از ۹۵ هزار تُن به ۱۰۵ هزار تُن افزایش خواهد یافت که امیدواریم با تحویل به موقع چهار فروند شناور از شرکت صدرا این ظرفیت بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این گروه تاکنون مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان را به شرکت صدرا جهت ساخت شناورهای یاد شده پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: صنعت کشتیرانی در دنیا بر اساس تسهیلات بانکی کار می‌کند، اما متأسفانه در داخل کشور، ما از این تسهیلات بی‌بهره هستیم و امیدواریم با توجه و کمک دولت، بخشی از نیازهای خود را از طریق دریافت تسهیلات در صندوق توسعه ملی حل کنیم.

ارسال دیدگاه