پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2925

1401-12-14/16:35:00

اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره، اولویت اصلی وزارت نفت

وزیر نفت گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از هشت سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم. […]

اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره، اولویت اصلی وزارت نفت

جواد اوجی ظهر امروز (یکشنبه ۱۴ اسفندماه) در نشست مشترک با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سرمای بی‌سابقه امسال در فصل زمستان و تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت برای تأمین امنیت انرژی ۲۶ میلیون مشترک گاز در سراسر کشور اظهار کرد: سوخت‌رسانی به بیش از ۱۰۰ نیروگاه کشور، همچنین صنایع عمده بخش دیگری از وظایف مهم همکاران من در وزارت نفت در فصل سرما بوده است، ضمن اینکه بنزین، گازوئیل و سی‌ان‌جی مورد نیاز کشور امسال به‌خوبی تأمین شد ه است و و به‌زودی گاز مایع هم به سبد سوخت بخش حمل و نقل افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، متأسفانه وزارت نفت با شماری مشکلات و تخلفات در بخش‌های مختلف روبه‌رو بود، گفت: از میان همه مشکلات موجود در همان زمان، بحث ناترازی ۲۵۰ میلیون مترمکعبی گاز مطرح بود که با توجه به این موضوع بسیاری از داخل و خارج از سیستم دولت اعتقاد داشتند این موضوع مهم‌ترین چالش دولت سیزدهم خواهد بود.

وزیر نفت در ادامه به عدم تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش‌های بالادستی در سال‌های گذشته در وزارت نفت و ناترازی گاز اشاره و تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم باید به تولید یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در روز می‌رسیدیم، در حالی که هم‌اکنون این مقدار تولید حدود ۸۳۰ میلیون مترمکعب گاز است. در زمستان سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار ما شاهد قطعی‌های طولانی برق در کشور به‌واسطه کمبود گاز بودیم.

اوجی یادآور شد: در ابتدای آغاز به‌کار در وزارت نفت، مجموعه اقدام‌ها و راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای جبران ناترازی گاز در کشور در دستور کار قرار گرفت و الحمدالله با همت کارکنان صنعت نفت توانستیم زمستان پارسال و تقریباً زمستان امسال را با کمترین چالش و دغدغه پشت سر بگذاریم.

ارسال دیدگاه