پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2924

1401-12-13/15:33:00

افزایش ۲۴ درصدی بودجه ایمنی/بودجه نوسازی بافت فرسوده چقدر است؟

رئیس شورای شهر تهران گفت:در حوزه ایمنی نیز بودجه سال آینده با ۲۴ درصد افزایش مواجه بوده و مبلغ آن به ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است. […]

افزایش ۲۴ درصدی بودجه ایمنی/بودجه نوسازی بافت فرسوده چقدر است؟

محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری عصر امروز خود درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: درحالی که بودجه سال آینده ۵۱ درصد رشد داشته است اما بودجه حوزه حمل و نقل عمومی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در تبصره ۲۰ علاوه بر میزان بودجه برای حمل و نقل و ترافیک ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر دیده شده است تا آن هم برای حمل و نقل عمومی صرف شود.

آخوندی گفت: ۴۵ درصد بودجه هزینه‌ای و ۵۵ درصد غیر هزینه‌ای است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره بودجه بافت فرسوده و ایمنی گفت: در حوزه بافت فرسوده و در تبصره ۱۶ و در ۵ بند مواردی تصویب شده است که در ردیف سوم آن ۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیل در تأمین مسکن برای بافت فرسوده و در ردیف ۵ نیز ۲ هزار میلیارد تومان در بستر اوراق مشارکت برای نوسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ایمنی نیز بودجه سال آینده با ۲۴ درصد افزایش مواجه بوده و مبلغ آن به ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بودجه معاونت فنی و عمرانی گفت: ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان بودجه برای معاونت تدوین شده است و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد بزرگراه‌ها تدوین شده است.

آخوندی با اشاره به تأمین ون و مینی بوس گفت: خرید اتوبوس و مینی بوس شهری از محل منابع عمومی به مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، خرید اتوبوس سه کابین یه مبلغ هزار میلیارد تومان، خرید ون به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بهسازی و تجهیز ناوگان به مبلغ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان، تأمین تجهیزات اتوبوس هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان و تأمین موتور سیکلت برقی نیز به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری موظف است در شهریور ماه درباره افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه حمل و نقل عمومی توضیحات خود را ارائه دهد.

آخوندی با اعلام اینکه ۶۳۱ میلیارد تومان بودجه برای آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان برای تجهیزات مدیریت بحران پیش بینی شده است، گفت: در تبصره بیستم نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل در خرید هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، بهسازی اتوبوس‌ها هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان، احداث خطوط مترو چهار هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان، بهسازی و تعمیر خطوط ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان و در تبصره بیستم هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز برای نوسازی زیرساخت‌ها هزار میلیارد تومان در تبصره بیستم اضافه کرده ایم، تصریح کرد: ۵۸۰ میلیارد تومان در بودجه برای آسیب دیدگان اجتماعی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: ۸۱۰ میلیارد تومان در بودجه و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در تبصره ۲۰ برای آسفالت پیش بینی شده است؛ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بودجه و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۲۰ برای بزرگراه‌های تهران تخصیص یافته است.

آخوندی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص یافته است، یادآور شد: هزار و ۱۷۵ پروژه با هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در پیوست بودجه برای پروژه‌های توسعه محلی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی نیز تعیین تکلیف و تصمیمات مهمی گرفته شد و شهرداری باید در سال آینده انجام دهد.

ارسال دیدگاه