پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2830

1401-05-29/15:49:00

وزیر نیرو: سالم‌ترین آب با اجرای پروژه آبرسانی به همدان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد

وزیر نیرو با رد هرگونه شایعه در خصوص آلوده بودن آب پروژه آبرسانی به همدان، گفت: آب این طرح استانداردهای لازم بهداشتی را دارد و با ساخت تصفیه خانه‌های پیشرفته، سالم‌ترین آب از این طریق برای مصرف در اختیار مشترکان همدانی قرار می گیرد. […]

وزیر نیرو: سالم‌ترین آب با اجرای پروژه آبرسانی به همدان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد

علی‌اکبر محرابیان روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آبرسانی به همدان یکی از اَبَرپروژه‌های وزارت نیرو است و برای آن تصفیه‌خانه‌های پیشرفته نیز طراحی شده است و مردم نگران شایعات بی اساس مطرح شده نباشند چراکه آب این پروژه به صورت کاملا بهداشتی و سالم وارد  شبکه آبرسانی همدان می‌شود.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال آب مورد نیاز ۶۰ درصد مردم جهان از طریق تصفیه آب دریا تامین می‌شود، آبی که به ظاهر آلوده است و امکان آشامیدن از آن فراهم نیست.

محرابیان ادامه داد: مراحل تصفیه این آب آنقدر اطمینان بخش است که همه پارامترهای استانداراد در آن لحاظ می‌شود و مردم همدان هیچگونه نگرانی دراین زمینه نداشته باشند، چراکه هم آب چاه‌ها و هم آب دیگر منابع به طور کامل بهداشتی و تصفیه شده به دست مردم می‌رسد.

 «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو ظهر امروز(شنبه) به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسالی و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان، به همدان سفر کرده است.

به دلیل شرایط خشکسالی، تامین آب آشامیدنی همدان با تنش مواجه شده و وزیر نیرو برای بررسی این موضوع به این استان سفر کرده است.

وزیر نیرو در این سفر یک روزه، علاوه بر بازدید از روند اجرای پروژه آبرسانی به همدان و تصفیه خانه‌های آن، از خط بای پس انتقال آب به سد آبشینه نیز دیدن می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در این رابطه گفت: وزیر نیرو در این سفر از طرح آبرسانی بلند مدت به استان همدان بازدید می‌کند.

محمد ضروری افزود: محرابیان پس از بازدید از تصفیه خانه این طرح که در نزدیکی شهر مهاجران قرار دارد، در نشست بررسی شرایط تامین آب همدان شرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: پس از این، وزیر نیرو به صورت هوایی و با استفاده از بالگرد از وضعیت سد اکباتان، سد آبشینه و کارگاه دوم اجرای طرح بای پس آبرسانی به همدان دیدن می‌کند.

ضروری تصریح کرد: پس از آن وزیر نیرو از کارگاه اجرایی طرح آبرسانی به همدان واقع در منطقه بهرام‌آباد بازدید می کند.

گفتنی است، وزیر نیرو صبح امروز به منظور افتتاح طرح انتقال آب آشامیدنی به آبیک از سد طالقان به استان قزوین سفر کرده بود که در پایان این برنامه و با بالگرد به همدان آمده است.

ارسال دیدگاه