پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2479

1401-02-08/14:48:00

بن والاس: غرب حمایت فزاینده‌ای از اوکراین به عمل خواهد آورد

وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی که در رسانه های این کشور پخش شد، اعلام کرد که در صورت ادامه حملات روسیه، غرب حمایت فزاینده ای از اوکراین به طرق مختلف مانند ارسال تانک و هواپیما، خواهد نمود. […]

بن والاس: غرب حمایت فزاینده‌ای از اوکراین به عمل خواهد آورد

به نقل از رویترز، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز پنجشنبه در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور (بی بی سی) اعلام کرد این مسئله که نیروهای اوکراینی بخواهند اهداف لجستیک و تدارکات روسی را مورد حمله قرار دهند، امری مشروع است، اما بعید است که آنها از تسلیحات انگلیسی استفاده کنند.

والاس گفت: اگر اوکراین می‌خواست زیرساخت‌های لجستیکی ارتش روسیه را هدف قرار دهد، این مسئله‌ای مشروع طبق قوانین بین المللی تلقی می‌شد.

وی گفت بعید است که هر گونه سلاح دوربرد از انگلیس بیاید، زیرا نیروهای اوکراینی تمایل دارند از پرتابگرهای متحرک استفاده کنند در حالی که ارتش انگلیس آنها را از هوا یا دریا تحویل می‌دهد.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: مطمئناً این موضوع وجود دارد که انگلیس در حال کمک و یافتن توپخانه برای اوکراین است که عمدتاً در داخل اوکراین بر روی نیروهای روسیه استفاده می‌کند.

والاس همچنین مسئله گیرافتادن ناتو در جنگ نیابتی با روسیه را ردکرد، اما در عین حال گفت که در صورت ادامه حملات روسیه، غرب حمایت فزاینده ای از اوکراین ارائه خواهد کرد. او گفت: گاهی اوقات این (حمایت) شامل هواپیما و تانک می‌شود.

وی نیز همانند دیگر مقامات انگلیسی در ادامه اظهارات تحریک آمیزش افزود که انتظار دارد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، همانند گسترش یک توده سرطانی اوکراین را قبضه کند، اما در عین حال ادامه داد که همچنین به نظر می‌رسد که وی می‌خواهد بیشتر از این پیش برود.

والاس گفت: می‌توانید در اظهارات فعلی‌اش ببینید که او تقریباً ناامیدانه تلاش می‌کند تا این موضوع را یا با تهدید، با عملیات پرچم دروغین یا حملات گسترده‌تر کند.

اظهارات بن والاس همزمان با صحبت‌های «لیز تراس» وزیر خارجه این کشور مطرح می‌شود که در آن مدعی شده است که درگیری‌ها در اوکراین ۵ سال و یا حتی دو برابر این زمان به طول خواهد انجامید و لذا هم پیمانان غربی باید تلاش‌ها، کمک‌های نظامی و حمایت‌هایشان از اوکراین را دوچندان سازند.

همزمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز هشدار داده است که هرگونه دخالت خارجی در اوکراین با واکنش برق آسای مسکو همراه خواهد بود.

ارسال دیدگاه