پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2477

1401-02-08/15:13:00

خالی بودن انبارهای مترو از قطعات راهبردی مهم‌ترین آسیب و چالش است

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: خالی بودن انبارها از قطعات راهبردی، مهم‌ترین آسیب و چالش این شرکت است. […]

خالی بودن انبارهای مترو از قطعات راهبردی مهم‌ترین آسیب و چالش است

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در اولین نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسئولین و مدیران شهری حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول و ۱۴۳ ایستگاه در ۷ خط در حال بهره برداری است و تا پایان سال نیز ۷ ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۱ رام قطار در خطوط درون شهری مترو در حرکت هستند آمار مقایسه‌ای از جابجایی مسافر و کاهش آمار مسافری در ایام کرونا ارائه کرد و افزود: بر اساس آمار ورودی درگیت ها، پس از شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش چشم گیر مسافران مترو بودیم اگرچه در سال ۱۴۰۰ این رقم با افزایش روبرو شد اما نسبت به سال‌های قبل از کرونا، ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه آماری از ایستگاه‌ها و خطوط و ساعت پیک مسافری در مترو ارائه کرد و گفت: حجم مسافری که روزانه در مترو تردد دارد حساسیت این وسیله حمل و نقلی را دو چندان کرده است.

شایسته تصریح کرد: ایمنی پله برقی‌ها، حضور کودکان کار و دستفروشان، بحث ورود آقایان به واگن بانوان، خودکشی، کمبود نیروهای پلیس، لزوم تقویت یگان انتظامی مترو و تشکیل پلیس تخصصی، عدم تشکیل کامل یگان حفاظت بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۶، فرسوده بودن سیستم‌های نظارت تصویری، سرقت که بخشی از آن تنها به منظور ایجاد اختلال و آسیب زدن به سیستم انجام می‌شود بخشی از مشکلاتی است که با آنها رو برو هستم اما خالی بودن انبارها از قطعات راهبردی، مهم‌ترین آسیب و چالش این شرکت است.

ارسال دیدگاه