پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2451

1401-02-02/17:53:00

ماکرون: راه حل فوری برای جایگزینی گاز روسیه وجود ندارد

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اراده روسیه برای تشدید جنگ در شرق اوکراین جدی است، اذعان کرد هیچ راه حل فوری برای جایگزین کردن گاز روسیه وجود ندارد. […]

ماکرون: راه حل فوری برای جایگزینی گاز روسیه وجود ندارد

به نقل از آناتولی، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت: هیچ راه حل فوری وجود ندارد که ما را قادر به جایگزینی گاز روسیه کند و ما در حال یافتن راه‌های جایگزین هستیم. ما به کمیسیون اروپا اختیاراتی داده ایم تا بر اساس آن تأمین گاز از دو منبع دیگر را بررسی کند.

امانوئل ماکرون که امروز جمعه با یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه می‌کرد، با اشاره به تحولات اوکراین افزود: روسیه تمایل آشکاری برای تشدید جنگ علیه اوکراین و افزایش خصومت‌ها در چند هفته آینده نشان داده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنم که جنگ در اوکراین در آستانه ۹ مه، که تاریخی نمادین در روسیه است و به نام روز پیروزی در جنگ اوکراین شناخته می‌شود، بدتر شود. با نزدیک شدن به ۹ می، روسیه حملات خود به شرق اوکراین را تشدید خواهد کرد و ما باید تصمیم بگیریم.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه زمان تحریم نفت و گاز روسیه هنوز فرا نرسیده» است به احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر اروپا علیه روسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به جنایات جنگی تأیید شده روسیه در اوکراین، نحوه انجام جنگ در دونباس و ماریوپل و همچنین تهدیدات این کشور به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، واضح است که روسیه اراده قوی برای تشدید جنگ دارد.

امانوئل ماکرون همچنین به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اشاره کرد و گفت با توجه به مواضع مشکوک مارین لوپن، رقیب راست افراطی او در اروپا و جانبداری او از روسیه، پیروزی او به معنای پایان اتحادیه اروپا و پایان محور فرانسه-آلمان است.

ارسال دیدگاه