پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2428

1401-01-27/10:43:00

معاون شهردار تهران: نیازمند جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر تأمین مالی طرح‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، نیازمند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم. […]

معاون شهردار تهران: نیازمند جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم

 ابوالفضل فلاح در نخستین جلسه بررسی نحوه تأمین مالی طرح‌های شهری حوزه حمل و نقل ترافیک با تاکید بر تأمین مالی پروژه‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک که دغدغه اصلی شهروندان و مدیریت شهری است، افزود: بخشی از بودجه شهرداری بر اساس مشارکت در انجام پروژه‌ها بنا شده و از طرفی برای اجرای آنها به ویژه طرح‌های نیمه‌تمام، نیازمند جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی ادامه داد: برای تعریف طرح‌ها در سطح شهر و ایجاد الگوی مالی آنها، همایشی با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته‌ایم که تاریخ برگزاری آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

فلاح به ضرورت تعامل معاونت مالی و اقتصاد شهری و سایر معاونت‌های شهرداری تهران در راستای تعریف الگوی مالی طرح‌ها تاکید کرد و گفت: گام بعدی برای تعریف پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری، تعیین و تکلیف مالکیت محل اجرای طرح‌ها و اخذ مجوزهای لازم است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به لزوم ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و افزود: در برخی از طرح‌ها نرخ بازگشت سرمایه، برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست اما چون اجرای طرح مورد نیاز و ضروری شهر است،  اقدام به تعیین مشوق‌های سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی به اقدامات بعدی پس از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: همه این طرح‌ها در یک نمایشگاه مجازی نیز ثبت خواهد شد تا پس از آن از همه نقاط کشور و دنیا قابل رؤیت باشد؛ این روش در سایر کشورها نیز تجربه شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به نواقص سند جامع سرمایه‌گذاری در شهرداری اظهارداشت: بستر قانونی و عملیاتی سرمایه‌گذاری در شهرداری مهیا نبود و تعریف درستی از سرمایه‌گذار نداشت و با سرمایه‌گذار به مثابه پیمانکار برخورد شده است که در این دوره نظام اهلیت یا اعتبارسنجی سرمایه‌گذاری را در سند جامع سرمایه گذاری شهرداری می‌گنجانیم تا نحوه برخورد با سرمایه‌گذار به صورت درست و صحیح آن مشخص شود.

فلاح به ضرورت گارانتی و تضامین در سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، همه ریسک‌ها، گارانتی‌ها، تضامین و برگشت سرمایه تعیین و تکلیف شده است و شهرداری تهران هم باید الگویی این چنینی را در سرمایه‌گذاری‌های خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه