پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 2130

1400-11-21/14:53:00

استقبال قابل‌ قبول از بخش فرهنگی «فجر ۴۰»

مدیر برنامه‌های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به شرایط کرونا استقبال از نشست‌های تخصصی این رویداد قابل‌ قبول است. […]

استقبال قابل‌ قبول از بخش فرهنگی «فجر ۴۰»

سعید الهی مدیر برنامه‌های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره این بخش  گفت: فضای سینما یک فضای گفتمان است و از این بستر باید کمال استفاده را برد و سعی می‌کنیم این گفتمان را حداقل به لحاظ مفهومی به خوبی تبیین کنیم. در کنار جشنواره فیلم فجر و بهانه برگزاری آن، دست‌اندرکاران این رویداد مهم می‌توانند با انواع همایش‌ها و برگزاری نشست‌ها و بهره‌مندی از دیدگاه صاحب نظران و اساتید حوزه علم و دانشگاه و فرهنگ و ادب، فضای گفتگو و تعامل و خردورزی را به نحو متعالی ایجاد کند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر فرصت بسیار مهمی است برای اهالی فرهنگ و سینما که بتوانند از این مباحث نظری و هنری کمال استفاده را ببرند. در واقع دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تلاش کرد تا همراه با نمایش فیلم‌ها، بستر بهره‌مندی علمی –پژوهشی را برای همه اهالی فرهنگ و هنر در برج میلاد و در سراسر کشور فراهم کند.

این مدیر سینمایی بیان کرد: تاکید می‌کند که اولین ایده ما برای برگزاری نشست‌ها، با توجه به شرایط کرونا حضور فیزیکی افراد و استفاده از سامانه‌های برخط بود که در طول همکاری با حامیان جشنواره، با سامانه‌های برخط از جمله «آپارات»، «روبیکا»، «آی گپ»، «ذربین» به توافق رسیدیم و خوشبختانه با برگزاری فیزیکی نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر، بسیاری از مردم از سراسر کشور همزمان با عزیزانی که در پایتخت و در برج میلاد هستند از نشست‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسیر در جهت تحقق سیاست عدالت محورانه دولت انقلابی و دولت سیزدهم است، توضیح داد: امیدوارم این حرکت درباره تمامی وجوه حوزه سینما، فرهنگ و هنر نیز اتفاق افتد و تنها در برگزاری نشست‌های جشنواره خلاصه نشود. نکته مهم این است که از پیش از برگزاری جشنواره با بیش از ۱۰۰ صاحب‌نظر سینمایی و فرهنگی مذاکره کردیم و از این تعداد موفق به جلب مشارکت و دعوت بیش از ۶۶ صاحب‌نظر سینمایی و دانشگاهی در ۴۰ نشست فرهنگی جشنواره فیلم فجر شدیم که با حضور بسیار گرم و متعهدانه آنها روبرو شدیم.

الهی گفت: در طول این نشست‌ها گفتگوهای متعددی صورت گرفته است که امیدوارم در پایان برگزاری جشنواره پیاده سازی شود و در قالب کتاب‌ها و مجلاتی که از سوی سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و ستاد جشنواره تدارک دیده می‌شود در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه