پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1723

1400-08-27/17:23:00

اروپا با سوء استفاده از بحران مهاجران، بر بلاروس فشار می آورد

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی در دانشکده وزارت خارجه این کشور تصریح کرد که اروپا به بهانه بحران مهاجران بر بلاروس فشار می آورد. […]

اروپا با سوء استفاده از بحران مهاجران، بر بلاروس فشار می آورد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی در دانشکده وزارت خارجه این کشور به برخی از موضوعات از قبیل بحران مهاجران درمرز میان بلاروس و لهستان و نیز رزمایش های ناتو نزدیک مرزهای کشورش اشاره کرد.

رئیس جمهور روسیه درباره بحران مهاجران تصریح کرد: اروپا با سوء استفاده از بحران مهاجران بر بلاروس فشار می آورد. کشورهای غربی تعهداتشان در قبال مسائل انسانی را نقض کرده اند و از بحران مهاجران سوء استفاده می کنند. روسیه عضوی فعال از تلاش های بین المللی در راستای مبارزه با تروریسم و جنایات فرامرزی، فقر و نابرابری خواهد بود. مسکو مخالف دخالت در امور دیگر کشورها است و از حل و فصل عادلانه اختلافات به رهبری سازمان ملل متحد نیز استقبال می کند. روسیه به همه تعهدات خود در بهره وری انرژی و مبارزه با تغییرات اقلیمی پایبند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بمب افکن های راهبردی کشورهای ناتو تا ۲۰ کیلوکتری مرزهای روسیه پرواز می کنند، این موضوع عبور از خط قرمز مسکو است. روابط بین روسیه و غرب از جمله آمریکا منحصر به فرد بود، اما هشدارهای ما در مورد گسترش ناتو نادیده گرفته شد.

پوتین در واکنش به استقرار نیرو و برگزاری رزمایش های نظامی ناتو و آمریکا در دریای سیاه تاکید کرد که کشورش خواهان هیچگونه تنش یا رویارویی در این منطقه نیست؛ اما اوضاع را هم زیر نظر دارد.

این مقام روسیه در ارتباط با روابط کشورش با آمریکا هم گفت: روابط روسیه و آمریکا در بهترین شرایط قرار ندارد؛ اما مسکو آغوش خود برای گفتگو و رایزنی را باز گذاشته است. مواضع ایالات متحده و روسیه گاهی اوقات به طور چشمگیری متفاوت هستند، اما مسکو آماده گفتگو (در همه زمینه ها) است. نشست با «بایدن» (رییس جمهور آمریکا) فرصت هایی را برای گفتگو میان روسیه و ایالات متحده برای بهبود روابط فراهم کرد.

ولادیمیر پوتین در ارتباط با روابط کشورش با چین تأکید کرد: روسیه و چین علیرغم فشارهای غرب به گسترش روابط خود ادامه می دهند. روابط چین و روسیه در بالاترین حد تاریخی خود قرار دارد.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: باید جلوی سیل کنترل نشده پناهجویان از افغانستان و افزایش تروریسم گرفته شود. روسیه همیشه به عنوان یک میانجی بی طرف در حل و فصل مناقشات در خاورمیانه (غرب آسیا) عمل می کند.

رییس کرملین درباره موضوع سوریه نیز اضافه کرد: دیپلماسی روسیه باید به حل و فصل اوضاع در سوریه ادامه دهد.

ارسال دیدگاه