پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1720

1400-08-26/19:13:00

خواستار توسعه روابط دوجانبه عملگرایانه با مولداوی هستیم

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط روجانبه با مولداوی بر اساس احترام متقابل و عملگرایی خبر داد. […]

خواستار توسعه روابط دوجانبه عملگرایانه با مولداوی هستیم

به نقل از تاس، وزیر خارجه روسیه طی سخنانی از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط روجانبه با مولداوی بر اساس احترام متقابل و عملگرایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: روسیه علاقه مند به توسعه روابط سازنده با مولداوی بر اساس اصول احترام متقابل و عمل گرایی است.

لاوروف در دیدار با «نیکو پوپسکو» وزیر امور خارجه مولداوی گفت: ما اظهارات مکرر رهبری جدید جمهوری مولداوی مبنی بر آمادگی آنها برای همکاری سازنده و عملی با روسیه را شنیده ایم و در این نگرش مشترک هستیم و علاقه مند به ادامه روابط دوجانبه خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد که دو کشور می توانند روابط دوجانبه با یکدیگر را با توجه به منافع متقابل ارتقا دهند.

لاوروف افزود: البته تبادل نظر در مورد مسائل روز بین‌المللی و وضعیت اروپا، (یعنی) وضعیتی که اکنون به طور کلی در زمینه ژئوپلیتیکی عرصه بین‌المللی مشاهده می‌کنیم، مفید خواهد بود.

پوپسکو نیز در پاسخ به اظهارات همتای روسی خود گفت که مولداوی همچنین از روابط دوستانه و سازنده با روسیه به عنوان شریک استراتژیک سنتی این کشور حمایت می کند.

ارسال دیدگاه