پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1639

1400-08-17/15:30:00

جایزه صادراتی به کسب و کارهای گردشگری داده شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه با شیوع کرونا گردشگری پزشکی در ایران متوقف نشد گفت: قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب و کارهای رسمی حوزه گردشگری مجدد برقرار شود. […]

جایزه صادراتی به کسب و کارهای گردشگری داده شود

علی‌اصغر شالبافیان، روز دوشنبه ١٧ آبان در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفاً اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار می‌آید. فرصت‌هایی که از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شکل است زیرا ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم.

وی با بیان اینکه بیماری  کرونا  نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند؛ یادآور شد: بحران حاصل ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران عدم صدور روادید ما صرفاً شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.

شالبافیان یادآور شد: بسیاری از ساز و کارهای گردشگری پزشکی جهانی این حوزه کسب‌وکار خصوصی با دولت یا B2G است؛ افزود: این کنگره و همکاری‌های منطقه‌ای فرصت برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و فرصت استفاده از ساز و کارهای B2B و B2G را فراهم می‌کند.

معاون گردشگری افزود: کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتبار بخشی‌های بین‌المللی معمولاً بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی می‌تواند اعتبار بخشی‌های درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.

او ادامه داد: توسعه اعتباربخشی‌های مبتنی بر اشتراکات درون کشورها اگر محقق شد؛ می‌توانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمه‌نامه‌ها هم گفتگو کنیم.

معاون گردشگری کشور گفت: سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که می‌فرستند مبتنی بر اعتباربخشی بیمه‌نامه‌ها است این کنگره می‌تواند یک آغاز بر دایره همکاری‌ها فراتر از آنچه موجود است را فراهم کند.

شالبافیان گفت: تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسب و کارهای کشورهای اسلامی و پیوند میان آن‌ها و همکاری‌ها را به تعاملات بلندمدت تبدیل می‌کند و فواید بسیاری در حوزه دیگر فرهنگی علمی و اقتصادی دارد.

ارسال دیدگاه