پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1630

1400-08-16/11:31:00

گرانی لاستیک سبب شده برخی کامیونداران لاستیک تاریخ گذشته بخرند

دبیر کانون کامیونداران گفت: لاستیک سنگین به حدی گران شده که رانندگان به سمت خرید لاستیک های تاریخ مصرف گذشته متمایل شده اند. […]

گرانی لاستیک سبب شده برخی کامیونداران لاستیک تاریخ گذشته بخرند

اگرچه تصمیم انجمن صنفی صنعت تایر برای افزایش قیمت انواع لاستیک با وتوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مواجه شد اما تصمیم وتو شده انجمن، تأثیر خود را روی قیمت‌های بازار گذاشته و باعث رشد شدید قیمت شده است.

۲۶ مهر ماه انجمن تولیدکنندگان تایر از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نرخ لاستیک‌های سنگین تولید داخل طی دو مرحله، مرحله اول از ۲۶ مهرماه و مرحله دوم از اول دی ماه سال جاری خبر داده بود. بر اساس اعلام این انجمن، قیمت گذاری لاستیک تولیدی از حیطه اختیارات ستاد تنظیم بازار خارج شده و در اختیار تشکل صنفی مربوطه (انجمن تولیدکنندگان تایر) قرار گرفته است.

این اعلام با انتقاد برخی دست‌اندرکاران وزارت صمت، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها مواجه شد که پس از آن سازمان حمایت از منتفی شدن این تصمیم انجمن تایر خبر داد.

این در حالی بود که آخرین افزایش قیمت در ۲۱ تیر ماه سال جاری رخ داده بود که در آن قیمت لاستیک تولید داخل با افزایش ۱۰ درصدی همراه شده بود.

با این حال صرف اعلام افزایش قیمت لاستیک، اثر خود را در بازار گذاشت و در حال حاضر افزایش نرخ لاستیک سنگین در بازار آزاد مشهود است.

اتفاقی که سبب شده تا به گفته برخی فعالان صنعت حمل و نقل، رانندگان کامیون به خرید لاستیک‌های نوی تاریخ مصرف گذشته روی بیاورند.

ارسال دیدگاه