پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1374

1400-07-17/23:37:00

در پی متهم شدن به فساد؛ «سباستین کورتز» از مقام صدارت اعظمی اتریش استعفا داد

صدراعظم محافظه کار و جوان اتریش برای پایان دادن به بحران در دولت این کشور، از مقام خود استعفا داد. […]

در پی متهم شدن به فساد؛ «سباستین کورتز» از مقام صدارت اعظمی اتریش استعفا داد

به نقل از رویترز، «سباستین کورتز» صدراعظم جوان و محافظه کار اتریش شامگاه شنبه از مقام خود کناره‌گیری کرد.

این کناره‌گیری پس از آن صورت گرفت که یکی از شرکای دولت ائتلافی اتریش، کورتز را به دلیل آنکه به ظن فساد مالی تحت بازجویی قرار گرفته است، برای مقام صدراعظمی این کشور نامناسب خواند.

اکنون استعفای کورتز که خود را از هرگونه اتهام مبرا می‌داند، با موافقت حزب سبز که شریک وی در دولت ائتلافی اتریش بود، همراه شد؛ هرچند که صدراعظم مستعفی اتریش قصد دارد همچنان ریاست حزب خود را برعهده داشته و به قانونگذار ارشد این حزب در پارلمان تبدیل شود؛ موقعیت‌هایی که به وی امکان می‌دهد همچنان بر سیاست دولت تأثیر گذارد.

کورتز در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، اعلام کرد: «من تمایل دارم راه را برای پایان دادن به این بن بست، جلوگیری از هرج و مرج و تضمین ثبات هموار کنم».

صدراعظم مستعفی اتریش در ادامه افزود که وی به «فن در بِلِن» رئیس جمهور اتریش پیشنهاد داده که «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه این کشور که از حمایت حزب متبوع کورتز برخوردار است، به سمت صدراعظم اتریش منصوب شود.

گفتنی است، دادستان‌های اتریش روز چهارشنبه اعلام کردند که سباستین کورتز و ۹ فرد دیگر را به ظن خیانت در امانت، فساد و رشوه خواری تحت بازجویی قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه