پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1283

1400-07-03/16:48:00

تحقق ۹۳ درصدی فعالیت های شیلاتی کشور در برنامه ششم

معاون وزیر کشاورزی، با بیان اینکه سازمان شیلات ایران موفق شد در سال گذشته ۹۳ درصد تکلیف برنامه ششم را محقق کند، ادامه داد: در بخش پرورش ماهی در قفس دریا عقب هستیم. […]

تحقق ۹۳ درصدی فعالیت های شیلاتی کشور در برنامه ششم

نبی الله خون میرزایی در حاشیه راه اندازی خط تولید جدید مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور در بندرانزلی، با بیان اینکه بشر همواره با محدودیت های منابع و پهنه ها مواجه است، اظهار کرد: این محدودیت ها علاوه بر ایجاد چالش های زیست محیطی، در آینده تامین غذا را دچار چالش می کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پهنه های آبی جهت تامین مواد غذایی، افزود: باید به سمت تولید آبزیان به منظور تقویت امنیت غذایی حرکت کنیم و خوشبختانه کشور ما هم در جنوب و هم در شمال پنه های آبی دارد.

معاون وزیر کشاورزی، منابع آبی و آب  های جاری داخلی را جهت تولید آبزیان محدود دانست و تصریح کرد: باید برای تامین امنیت غرایی کشور توجه بیشتری به دریای خزر و مناطق جنوبی با رویکردهای علمی داشته باشیم.

خون میرزایی، به نقش آبزیان در تامین غذا اشاره کرد و گفت: کمیت و کیفیت خوراک مبتنی بر آبزیان بالاست و لذا باید به مفهوم آب مجازی و نیاز کشور در بخش تولید آبزیان و وابستگی به نهاده های پرورش آبزیان توجه کنیم. همچنین محدودیت تولید گازهای گلخانه ای، مزیت های نسبی کشور، رویکردهای توسعه ای دریامحور و سیاست های اقتصاد مقاومتی اهمیت توجه به فعالیت های شیلاتی را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران موفق شد در سال گذشته ۹۳ درصد تکلیف برنامه ششم را محقق کند، ادامه داد: در بخش پرورش ماهی در قفس دریا عقب هستیم، زیرا تهیه تجهیزات از خارج با ارز دولتی مشکلاتی را ایجاد کرد، اما بدون احتساب پرورش ماهی در قفس دریا، شاهد تحقق ۱۰۳ درصدی تکالیف  برنامه بودیم.

رئیس سازمان شیلات ایران، از تولید یک میلیون و ۲۶۹ هزار تنی در بخش آبزیان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار تن تکلیف پرورش ماهی در قفس دریا که عقب ماندگی داریم، اما موفق به بومی سازی بالای ۹۰ درصدی در این حوزه شدیم.

ارسال دیدگاه