پایگاه خبری تحلیلی مهزیار نیوز
کد خبر: 1060

1400-06-10/11:15:00

طباطبایی: هاشمی نیاز به معرفی ندارد/ قاسمی امین ماست

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: با چند ساعت جلسه هاشمی را انتخاب کرده‌ایم و او نیاز به معرفی ندارد […]

طباطبایی: هاشمی نیاز به معرفی ندارد/ قاسمی امین ماست

 از صبح امروز (چهارشنبه) نشست خبری مصطفی هاشمی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران با حضور رامین طباطبایی رئیس فدراسیون و محمدرضا صالحیان دبیر فدراسیون برگزار شد.

طباطبایی در ابتدای این نشست گفت: هاشمی نیاز به معرفی ندارد و از بهترین مربیان ایران از نظر دانش، توانمندی و مدیریت تیمی است. سابقه بازیکنی و مربیگری را در سطوح بالا دارد و کمیته فنی هم پس از چند ساعت او را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. به آقای هاشمی تبریک میگویم‌ و امیدوارم سکاندار خوبی برای تیم ملی ایران در مسابقات کاپ آسیا، بازی‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی باشند.

او همچنین درباره ادامه حضور پرحاشیه مسعود قاسمی در تیم ملی به عنوان سرپرست نیز گفت: مدیریت تیم‌های گروهی خیلی سخت است، اما به نظرم نیاز است آقای قاسمی را تا حدودی معرفی کنم. او عضو تیم ملی دانشجویان، جوانان و بزرگسالان بوده است، ما در قدیم سالی یک سفر داشتیم و او در تمام رده‌ها بود و نا آشنا با بسکتبال نیست. تنها کسی است که در دوره مربیگری ۶ ماهه بین‌المللی بسکتبال در لایپزیش مدرک گرفت. او از نظر فنی به بسکتبال مسلط است و از اول می‌خواستیم او مدیر تیم‌های ملی باشد. همیشه می‌دیدیم بین مدیر تیم ملی و سرپرست مشکلات پیش می‌آید و به همین خاطر سرپرستی تیم را به خاطر انسجام به قاسمی سپردم و از او در هر دو بخش استفاده کردیم.

طباطبایی ادامه داد: البته از این پس قاسمی مدیر تیم ملی خواهد بود نه سرپرست. قطعا فرد دیگری را به عنوان سرپرست معرفی خواهیم کرد. ما فردی امین را کنار تیم ملی می‌خواهیم و در برخی موارد شاید قاسمی نقاط ضعف داشته باشد، اما او امین ماست. برای سرپرست فرد دیگری را معرفی خواهیم کرد.

طباطبایی درباره مشغول بودن سرمربی تیم در تیم‌های باشگاهی نیز گفت: ما باید شرایط خاص کشور خودمان را در نظر بگیریم. من هم این احساس را دارم که سرمربی تیم ملی نباید در هیچ باشگاهی شاغل باشد، اما در ایران شرایط خاص است. اگر نیروی انسانی زیادی داشتیم می‌شد مربی را انتخاب کنید که کاملا در اختیار تیم ملی باشد، اما الان به قدری تعداد بازی‌ها زیاد است که باید خودمان را تطبیق دهیم.

او ادامه داد: واقعا انتخاب سرمربی برای خود ما هم سخت است چون وقتی در کمیته فنی می‌گوییم چه‌ کسانی استحقاق هدایت تیم را دارند، افراد موجود به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. تا اسفند سال آینده هر سه ماه درگیر مسابقاتیم و این موضوع باعث می‌شود انتخاب درستی داشته باشیم، کما اینکه همه سرمربیانی که در جهان به تیم‌های ملی آمدند سرمربی باشگاه بودند. ما باید یک انتخاب درست داشته باشیم و باشگاه محور نشویم، مثلا آقای هاشمی فقط از بازیکنان خودش در باشگاه استفاده نکند. صد درصد هم آقای هاشمی اینطور نیست و عدالت را در انتخاب بازیکنان در نظر خواهد داشت. باید یک شرایط منصفانه را ایجاد کنیم تا با شرایط حاکم بر کشور نفرات مد نظر انتخاب شود.

ارسال دیدگاه